måndag 13 september 2010

Om en vecka vet vi svaret!

Nu går vi in i slutspurten inför valet. Inga slag är vunna. Det gäller att inte ta ut en seger i förskott. Visserligen ser det bra ut i undersökningarna, men det finns fortfarande ett stort antal osäkra väljare. Det är dessa som vi i Alliansen behöver träffa och tala med för att få dem att inse att vår politik leder Sverige mot en bättre välfärd, fler jobb och ffa en minskad ungdomsarbetslöshet!
Jag var ute i min egen kommundel i lördags och träffade väljare. Det var fler frågor kring förtidsröstning och budröstning än om aktuella politiska frågor!? Beror detta på trötthet hos väljarna eller har vi lyckats med att få ut vårt budskap?
I lördags var det Handikappdagen på Aranäsgymnasiet. Jag upplevde att det var välbesökt av intresserade Kungsbacka invånare. Utfrågningen, som jag missade, fick bra betyg av de närvarande enligt den information jag fått.
Idag sker två viktiga saker utanför valet. I vårt Räddningstjänst förbund döps en ny räddningsbåt, Göte II, nu på förmiddagen.
I kväll är det derby i handbollen Drott tar emot Aranäs. Det är Aranäs första match i elitserien. Vi är några som tänker åka ner till Halmstad och heja fram Aranäs till seger!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar